TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Kuidas vältida ülesöömist Jõulude ajal

Jõululaud

Eestlaste jaoks on aastas teatavasti kaks suurt püha ja perioodi, kus süüakse (ja mis seal salata, ka juuakse) nii, et maa on must – need on Jõulud, mis sujuvalt lähevad üle aastavahetuseks ning Jaanipäev. Need kaks peoperioodi on muidugi ka need ajad, mil antakse endale ja teistele lubadus, et „ see on minu viimane suurem söömine, pärast seda hakkan ma nö korralikuks“ jne. Mida aga teha, et selliseid söömasööste ei oleks ning et pärast nimetatud piduperioode ei tunneks me ennast kui kaldale uhutud vaal – suur, kohmakas ja liigutada ei jaksa.

Kogusin kokku mõned nopped laiadest Internetiavarustest ning jagan siis nüüd neid – iseasi, kas mina isiklikult kõigega nõus olen, kuid see selleks, eks igaüks teeb oma valikud ise ja omaette. Kui miski neist töötab ning Jõulude aeg ning ka pärast neid on kerge ja lahe olla, siis on ülesanne täidetud.

  1. Kitsenda Jõululaua toiduvalikut, ära sea omale eesmärgiks tuua lauale ühe keskmise toidupoe kogu müüginimekirja.
  2. Raskestiseeditava sealiha asemel valid äkki pearoaks kala?
  3. Salatites väldi rasvarohket majoneesi ja hapukoort ja tee need ehk hoopis kerge jogurtiga?
  4. Pane rõhku toorsalatitele ja tavapärastele lisanditele – punapeet, kõrvits, porgand ning ka söögilaud saab värvilisem.
  5. Näksimiseks pane lauale õunu, mandariine, pähkleid.
  6. Pipargoogid katsu pressida võimalikult õhukeseks.
  7. Hapukapsad ära keeda mitte sealihaga, vaid näiteks kalkunikintsuga.
  8. Võta söömiseks aega, ära kugista kõike kiirelt alla nagu see oleks Su viimane söögiaeg ja viimane toit, mis laual.
  9. Söö kogu päeva jooksul enne pidusööki korralikult, mitte ära jäta kõike õhtu peale – hommikusöök, lõuna, oode – nagu olema peab!
  10. Taldrik täida kõigepealt juurikate ja salatiga ning alles seejärel (kui veel mahub), lisa sinna liha, vorstid ning riis/kartul.
  11. Ära keskendu vaid söömisele – võimalusel tõuse lauast püsti ja liigu ringi, parandad verevarustust, kiirendad seedimist ning mis peamine – saad mõnda aega ka lauast eemal olla, jalutades kasvõi veidike karges talvises õhus.

 Ega mul suurt midagi rohkemat öelda ei olegi, kui et head isu ja häid saabuvaid Jõule!

 Toitu targalt, treeni targalt!

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme