TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Milline on lihastreeningu mõju?

Nimelt tuleneb lihastreeningu (jõutreeningu) mõju meie lihaskonnale korduste arvust ning kasutatavast raskusest. Tinglikult on raskuste ja korduste mõju meie lihaskonnale jaotatud mitmesse nn gruppi. Selgituseks lisaks vahepeale, et üks seeria on see, kui võtad kätte raskuse (kang, hantel) ja sooritad sellega teatud arv kordusi (tõsteid, tõmbeid).

Korduste arv ühes seerias on sõltuv Sinu valitud raskusest ehk mida raskem, seda väiksem arv kordusi.
Seega:
·    1 – 6 kordust seerias – suureneb jõud;
·    6 – 12 kordust seerias – kasvab lihasmass (mis muide kasvab ka kordustearvuga 1 – 6);
·   12 – 15 kordust seerias – tõuseb lihastoonus, lisandub vähesel määral lihasmassi, jõudu ja vastupidavust;
·    15 – … kordust seerias – peamiselt paraneb vastupidavus, tõuseb lihastoonus;

Samas ei väida ma, et noored poisid või tüdrukud, kes alustavad oma jõusaalitreeningutega lihasmassi kasvatamise eesmärgil, peaksid hakkama trenni lõhkuma kordusvahemikes 6 – 12. Ei, kaugel sellest. Lihastreening on oluliselt rohkem kui vaid korduste arvu ja seeriate arvu lugemine. See on terve filosoofia ning seal tuleb katsetada kõike ja kõiki.On vaja varieerida nii korduste kui seeriatega, teha kergemate ja suuremate raskustega trenne jne jne. See on üks lõputu katsetamine ja testimine, sest lihased tahavad vaheldust, kuid eelkõige Sina ise tahad vaheldust.

Lihas harjub kõigega, kuid kõige suuremat koormust saab, nii kummaline kui see ka pole, Sinu aju ja närvisüsteem. Jah, Sa kuulsid õigesti, sest mitte lihasest ei saa alguse raskuse tõstmine, vaid Sinu seljaajust ja närvisüsteemist. Sul võib olla jõudu konkreetse raskuse nö seljatamiseks, kuid kuna tegemist on närvisüsteemi jaoks uue kogemusega, siis ta võib sageli tõrkuda.

Olen ise seda üsna tihti trennis kogenud – tean ja tunnetan alateadlikult, et olen sellest rauast üle, kuid mu aju keeldub andmast lihastele käsklust tegutsemiseks ning nii mõnigi kord on see raskus sinnapaika jäänud. Ei ole selles midagi imelikku, kui nii juhtub, sest homme või mõnel teisel päeval on taas uus võimalus.

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme