TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Parimad toidud/toiduained vererõhu alandamiseks

blood-pressureKuidas tulla toime kõrgenenud (või kasvõi natukene normaalsest kõrgema) vererõhuga? Saad Sa sellega kenasti hakkama ja tead, kuidas toimida või siis lased asjadel lihtsalt kulgeda omasoodu, pööramata sellele erilist tähelepanu? Näiteks ainuüksi USA-s on üle 75 miljonil elanikul kõrgenenud või kõrge vererõhk ning väga paljud nendest pole sellest isegi mitte teadlikud. Sageli tuntud ka kui nö „vaikne tapja“ ei ole kõrgenenud või kõrgel vererõhul mingeid sümptomeid, on vaid elumuutvad tagajärjed – insult, neerupuudulikkus, südamerabandus.

Hea uudis muidugi kogu selle asja juures on see, et kõrgenenud või kõrge vererõhk ei pea olema elukestev seisund, kui viia sisse vastavad korrektuurid oma eluviisis (füüsiline aktiivusus) ning toitumises. Eesmärgiks peakski olema tervisliku toitumise ja füüsilise aktiivsuse kinnistamine oma elustiiliks – mitte nii, et 2-3 nädalat või kuud suudetakse olla nö „korralik“ ja siis läheb asi terveks ülejäänud aastaks käest ära.

Et teada saada, kas Sul on Sinu vanuse kohta normaalne vererõhk, peaksid suhtlema oma perearstiga. Kui midagi sellist on täheldatud või märgatud, siis siin on Sulle toidud või toiduained, mille tarbimine/söömine aitab alandada Su vererõhku ning hoida seda kontrolli all:

C vitamiin: apelsinid, maasikad, punane pipar, kiivi, brokkoli, brüsseli kapsas

Banaan: smuutis või hommikuhelvestes/pudrus

Rasvad: oliivi – või canolaõli

Omega 3 rasvhapped: lusikatäis jahvatatud linaseemneid smuutisse või salatisse, söö rasvast kala (lõhe, heeringas) paar-kolm korda nädalas.

Küüslauk: lisaks oma suurepärastele omadustele võitluses pisikutega on küüslauk oluline abivahend võitluses kõrgenenud või kõrge vererõhuga.

Vesi: puhas joogivesi on Su kehale kasulik mitmel moel ja nende hulka kuulub ka tema omadus alandada vererõhku. Vähemalt liiter – poolteist puhast joogivett võiks olla Sinu igapäevane ratsioon!

Kindlasti peaksid vähendama ka soola tarbimist!

Kui Sul sellest, mis siia kirja sai, natukenegi abi on, siis on mul selle üle hea meel! Ning muidugi – kui jääd hätta, võid alati mulle kirjutada ning nõu küsida …

Toitu targalt!

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

1 Comment

Add a Comment

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme