TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Resettimine ehk motivatsiooni taasleidmine, vol. 1

Mõtlesin nüüd siis kirjutada natuke abistamaks neid inimesi, kellel kipub trenni tehes või toitumiskava jälgides/järgides aegajalt kaduma motivatsioon. Tean seda tunnet ning loodan ka, et oskan ehk seetõttu ka nõu anda. Allpool siis mõningad nipid ja nõuanded, millest võiks ehk abi olla ning tänud ka Merikesele, kes selle teema tõstatas! Eriti puudutab teema muidugi jõusaali ning seal treenimist, kuid kindlasti on abiks ka kõikidel teistel rahvaspordialadel.

Oled Sa tähele pannud, milliseid muutusi Sinu enesetundes või meeleolus kutsub esile Sinu jaoks see „õige“ muusika?

  • Kostku see siis kas Sinu MP3/MP4 või mis iganes mängijast või ka spordiklubi stereosüsteemist – Sulle meeldiv, hea ja energiline muusika võib märgatavalt suurendada Sinu „jõudlust“ harjutuste sooritamisel, rääkimata massilise positiivse energia juurdevoost.
  • Kui Sulle tundub raske veeta tund-poolteist jõusaalis rassides ning ei saa kindel olla ka spordiklubi muusikavalikule, siis pane omale kokku vastava pikkusega kogumiks või muusikamix, võid isegi siinkohal arvestada erinevaid harjutusi. Ja usu mind – õige muusika loob õige tunde ning ka hoiab Sind seal!

Muuda trenn enda jaoks lõbusaks ja miksi seda ehk siis vaheta harjutusi.

  • Ära tee või soorita harjutusi varustuse/tehnika/masinatega, mis Sulle ei meeldi, kuid Sa pead neid „liigutama“ vaid seetõttu, et nii on kavas kirjas või treener ütles nii.
  • Kui Sulle miski konkreetne masin/mehhanism/vahend või ka harjutus ei meeldi või ei sobi, siis räägi oma juhendajaga või kohaliku jõusaalitreeneriga ning lase endale välja pakkuda alternatiiv(id), kui Sa ise seda teha ei oska.
  • Kuigi Sa võid ennast pidada tõeliseks nn „jõusaalihärjaks“, siis aegajalt oleks vast täitsa lõbus ja vaheldusrikas proovida ka mõnda rühmatreeningut – seal võib olla päris huvitavaid harjutusi ja häid leide.

Püstita omale uued, kuid reaalsed eesmärgid ning ikka üks korraga!

  • Anna oma eesmärgile ajaline väärtus koos pisemate vaheeesmärkidega (verstapostidega) sellel nö „timelinel“ ehk ajajoonel, pane see kõik kirja ning siis hakka tasapisi selle poole liikuma. Mida emotsionaalsema ja võimsama lõppeesmärgi Sa omale sead, seda parem ja nauditavam on selleni jõudmine.
  • Üks, mis kindel – see, mida Sa teed, peab olema Sinu enda soov ja tahtmine, mitte kellegi teise ettepanekul või soovil tekkinu – sisemine motivatsioon ja pühendumine on palju efektiivsem.
  • Kui Sa suudad oma eesmärkidele anda mõtte ehk siis mitte ei soovi lihtsalt 25kg alla võtta teatud perioodi jooksul, vaid koos sellega tahad tagasi saada ka oma kadumaläinud enesekindlust, siis muutub eesmärk märgatavalt võimsamaks, jõulisemaks ning hoomatavamaks.
  • Iga kord, kui Sa jõuad mingi verstapostini ehk siis pisikese vaheeesmärki täitmiseni – tähista seda! See võib tunduda ehk tühine ja tähtsusetu, kuid psühholoogide arvates on aga siiski absoluutselt kriitilise tähtsusega eesmärkide saavutamisel.

Koosta või lase endale koostada kaks täiesti erinevat treeningkava/trenni, mis vahelduksid siis igas trennis.

See kõik võtab kindlasti rohkem aega ja vaeva ning ehk ka raha, kuid kindlasti aitab vältida igavuse ja tüdimuse tekkimisel ning boonusena paneb ka Su keha „mõtlema“, milline võiks tema jaoks olla aernguks parim valik. Ise oleme hetkel koos Christinaga läinud sama teed, ainult selle vahega, et meil on käigus koguni 3 erinevat kava. Ei ole lihtne, kuid eks tuleb hakkama saada …

Ümbritse ennast asjade/vidinatega, millest Sa tunned, et võiksid Sind motiveerida või vähemalt peaksid seda tegema.

  • Raamatud, kleepsud, plakatid, külmkapimagnetid – mis iganes Sinu puhul ka ei töötaks, katseta ja proovi. Pane need ja „leia“ neid kohtadesse oma elukohas, kus Sa viibid pidevalt või tihti ning vaata ja loe neid sageli.
  • Lõika ajalehtedest ja ajakirjadest välja artikleid harjutuste ja erinevate treeningstiilide kohta ning pane nad oma vastavasse albumisse (või siis salvesta oma arvutis vastav elektrooniline info oma spetsiaalsesse motivatsioonikausta). Telli või osta omale tervise-ja fitnessiajakirju, mis Sinu arvates võiksid olla inspireerivad ja harivad.

Järgneb peagi …

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

2 Comments

Add a Comment
  1. No ega siin polegi muud, kui Sinu motivaatoriks on Sinu aegajalt kitsaksjäävad püksid, mis ma muud ikka oskan öelda … 🙂

  2. Mu probleem on see, et tegelt ma näengi hea välja (ilusad tshikipildid ei toimi, sest maolen niigi ilus) ja olengi normaalkaalus.
    Kuidas krt motiveerida end kiirel ajal trennirutiini hoidma ja söömisega mitte lohutama, kui ma tegelikult tunnen, et “võin seda endale lubada”? Nagu l’Oréali reklaamis – you’re worth it! Ma olen niigi nii tubli ju, las ma siis soojendan end selle ürgpika ürgraske päeva järel suure kuhja merevaiguleibade ja piimaga, mis siis, et päevane kaloraaž juba söödud!

    Mul ei ole mingit suurt eesmärki kuskilt võtta ka. Võiks ju võtta veel 5 kilo alla, aga ma olen niigi täiega kena ja õnnelik ja terve, nii et milleks? Võiks ju üritada joosta 3 km alla 15 minuti, aga milleks? Kes mind taga ajama hakkab?
    ja nii ma perioodiliselt vajun laisaellu ja ärkan siis, kui püksid kitsaks jäävad.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme