TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Treeningprogrammidest …

Squat

… ehk 7 aspekti, mida võiks treeningprogrammidest rääkides ilmas pidada. Tõlkis: Janar Rückenberg

1. Ideaalset treeningprogrammi ei ole olemas. Reaaalsus on selline, et targad ja edukad treenerid on üksteise tõekspidamiste suhtes tihtipeale täielikus erimeelsuses. See tähendab seda, et te peate erinevaid programme teostades ka ise lugema, õppima ja kaasa mõtlema, tuleb eksperimenteerida. Ei meeldi mõelda ja analüüsida? Siis hakake tegelema sörkjooksuga.

2. Iga treeningprogrammi efektiivsus sõltub otseselt sellest, kui palju tööd, tahet ja pingutust sa sellesse paned. Kui alustatud kava tundub õige pea mitte töötavat, siis on põhjus tõenäoliselt selles, et ajad ka ise asja väga kergelt ning pühendumine jätab soovida. Ennekõike anna endast maksimaalne, siis hakka kaaluma programmi vahetamist.

3. Kolm sõna: Tagumik. Kohe. Jõusaali. Ära kasuta nn. “uurimusi” vabandusteks ja viilimiseks, et mitte trenni minna. Jah, uuri ja loe nii palju, kui saad, ent suurem osa kõige väärtuslikumast kogemusest tuleb sellest ajast, kui sa otseselt saalis tegutsed.

4. Küsi endalt: kas ma muutun selle tagajärjel, mis ma teen tugevamaks, kuivemaks, tehniliselt vilunumaks? Sa peaksid vähemalt ühele nendest saama alati “jah” vastata, vastasel korral mõtle, miks sa ei vasta jaatavalt.

5. Olge teadlikud reklaamitrikkidest ja sõna otseses tähenduses kasututest asjadest ning pettustest. Treeningprogramm, mis peaks väidetavalt muutma lühikese ajaga drastiliselt sinu väljanägemist ei kätke endas meeletult tegevust erinevatel tasakaalupallidel. Sa ei tegele taastusraviga. Sa peaks arendama jõudu ja kasvatama lihasmassi, see on väga paljude eesmärkide vundament.

6. Inimesed on võimelised ehitama muljetavaldavaid kehasid läbi erinevate treeningfilosoofiate, ent iga saavutatud tulemuse taga on üks: on pühendutud, on tahetud, on pingutatud, on endast palju antud. Kõvasti töötamine töötab, täitsa tõsiselt. Ärge ühegi programmi korral seda osa unustage.

7. Efektiivsed treeningud on sellised, kus kombineeruvad jõulised plahvatuslikud harjutused/liigutused ja kontrollitud, rahulik ja tunnetatud lihastöö. Baasharjutused ja isoleeritud harjutused, terve keha kavad ja tükeldatud jaotused, lühikesed seeriad, pikad seeriad ja superseeriad, kõigel on perspektiivis oma koht ja aeg. Ja kui sa tegutsed selles valdkonnas (raskejõustik/jõutreening) piisavalt pikalt, siis tõded, et see on nii ning sa jõuad lõpuks kõik erinevad variandid ära proovida ja nendest midagi kasulikku leida.

Treeni targalt!

Allikaswww.t-nation.com

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme