TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Esimest korda jõusaali – sissejuhatus

Antud artikkel ilmus esimest korda mõned aastad tagasi ajakirjas “30+” ja kuigi suur osa käesoleva artikli infot on paljudele tuttav, ei teeks siiski halba, kui enne jõusaalihooaja algust mõned nüansid üle käime. Kordamine on tarkuse ema, eks?

Septembri algus on juba käes ja ukse ees terendab sügis. Viimane aeg on lunastada endale Jaanipäeval antud lubadused. Peale suitsetamise ja alkoholi (liig)tarbimise mahajätmise on kaks populaarset tõotust kaalulangetamine ja treeningutega alustamine.

Jõusaalisport on ainuke spordiala, kus on võimalik iseenda teadmiste ja tahtejõuga muuta oma keha proportsioone. Ja kui oma mõistus ei aita, tulevad appi internetiavaruste lõpmatud leheküljed, kogenud sõbrad/tuttavad ning personaaltreenerid. Jõusaal on koht, kus kiitsakas muutub laiaõlgseks, käsivartelt kaob rippuv nahk ning kurejalgade omanik saab arvestatavad pakkjämedad jalad kasvatada.

Otsuse langetamine

Kui oled otsustanud, et jõusaalis hantlite ja kangidega mässamine on see, mida teha tahad, siis kuidas edasi? Kindlasti ei ole vaja kohe tormata rõivapoodi, et endale viimase malli treeningrõivaid soetada. Kuigi neidki võib vaja minna, kui senine kogemus ja kokkupuude spordiga on olnud vaid tugitooli ja teleri vahendusel.

Esimese asjana peab endale selgeks tegema, mida tahetakse saavutada. Kas on see lihtsalt kerge liigutamine paar korda nädalas? Kas on see soov langetada kaalu ja muuta oma keha? Või on see hoopis soov treenida süviti ja panna alus lihasmassi kasvatamisele? Ilma plaanita on raske alustada, kuigi saab tuua ka näiteid, kus esialgsest rannavormi ihalejast on saanud tipptasemel sportlane.

Samuti peab enne uksest väljumist olema selge, kui palju aega ollakse valmis eesmärkide saavutamisele kulutama. Oluline on ka meeles pidada, et tervisele kulunud aeg ei ole maha visatud aeg (ega raha).

Teine asi, mida võiks teada, on iseenda tervislik seisund – kasulik oleks käia perearsti juures ja teha koormustest. Meelde tasuks tuletada lähiminevikus põetud rasked haigused ja saadud traumad. Kui ei pääse arsti juurde koormustesti tegema või vererõhku mõõtma, siis enamikus tänapäevastes spordiklubides saab broneerida aja spordiarsti vastuvõtule või on seal olemas vajaliku koolituse saanud personaaltreenerid.

Kui need asjad selged, ei ole muud, kui võtta jalad selga ja seada sammud välja valitud spordiklubi poole. Asi on lihtne – ei ole vaja ükshaaval kõiki ümbruskonna spordiklubisid läbi kammida ning esimese mulje saamiseks piisab klubide kodulehekülgede teabest sealse personali kohta. Kindlasti loevad ka sõprade soovitused, vahemaad kodust või töökohast, hinnad, pakutavate lisateenuste hulk ja palju muudki.

Järgneb …

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme