TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Kuidas valida jõusaali

treenitargalt

Võibolla olen ma juba natuke sellega hiljaks jäänud, sest paljud on oma jõusaalivaliku ära teinud, kuid nagu ütlevad vanad mulgid, siis “Parem hilja kui mitte kunagi”. Seega – mida võiks või tuleks jõusaali valikul silmas pidada?

On väga tähtis treenida sellises kohas, kus ümbritsev atmosfäär julgustaks ja toetaks Sind liigutama suuri raskui ning kus Sa trenni ka tõeliselt naudiksid. Jõusaal peaks olema koht, kus Sa tunneksid ennast mugavalt ning mis annaks Sulle jõudu ja innustaks Sind tugevasti treenima. Olen ise treeninud päris paljudes jõusaalides Eestis, kuid samuti ka Inglismaal ja Itaalias ning võiksin siin välja tuued mõned faktorid, mida jõusaalivalikul tähtsaks pean.

Varustus: jõusaal peaks olema korralikult varustatud ning omama piisavas koguses, et mitte öelda rohkelt hantleid ning muid vabu raskuseid (kettaid kangidele ja masinatele). Hantlid peaks olema dubleeritud, ideaalis iga raskust 2 komplekti ning vähemalt kuni 50kg paarini välja.Ei teeks paha, kui oleks ka paar paari raskemaid hantleid tõsisematele tegijatele (60 ja 70kg) ning lisaks ka nö hantlivarred, kuhu saab tavalistest kangiketastest kasvõi 100kg kokku kombineerida. Sama ka kangiketaste kohta – neid peaks samuti piisama, et ei oleks vaja muretseda, kas keegi veel trenni teha saab, kui Sa oled oma jalapressi näiteks täis ladunud. Lisaks peab olema piisavalt turvalist ruumi kükkimiseks ja jõutõmbeks. Laia valiku masinate ja plokkseadmete olemasolu on samuti suureks plussiks.

Muusika: isiklikult minu jaoks ei oma suurt tähtsust, milline muusika sealt tuleb, kui see pole just klassikaline viiulikontsert J Piisab, kui muusika on küllalt reibas ja energiline, olgu see siis R`n`B või Pop/rock või Hip-Hop. Ja kui Sulle ei meeldi klubis mängitav muusika, siis on alati võimalus võtta kaasa kõrvaklapid ning kuulata omaenese valikut – nii lihtne see ongi.

Inimesed: siin jällegi sõltub, millise eesmärgiga Sa saali lähed. On palju neid, kellele jõusaal on sotsialiseerumise koht ja kes viidavad/veedavad ühel masinal 3 seeriat tehes 30 minutit aega. Ok, kuid ma ise eelistan reeglina õhkkonda, kus ümberringi on inimesed, kes teavad, milleks nad sinna tulid ja kes tõesti treenivad. Loomulikult ei ole suhtlemises midagi halba, kuid põhirõhk võiks siiski olla treeningul. Õnneks on meil klubide valik suur ja lai ning igaüks leiab omale sobiva, usun.

Õhk: värske õhk ja kerge hingamine = hea enesetunne. Mulle isiklikult meeldib treenida jõusaalis, kus on piisavalt värsket õhku ja korralikult toimiv ventilatsioon. Ei meeldi kohad, kus on megapalju rahvast ning kus ventilatsioon ja konditsioneeri ei tule toime higistavate kehade poolt tekitatava niiskuse ning eralduva higihaisuga. Ja siis võib juhtuda, et leiad ennast keset rasket kükiseeriat minestamise äärelt. Ühel tõsiseltvõetaval jõusaalil peab olema korralikult funktsioneeriv ventilatsioonsüsteem ning konditsioneer ning ka avatavad aknad.

See siis minu arvamus asjast ning loomulikult mängivad rolli ka jõusaali hinnatase, lahtiolekuajad, ligipääsetavus erinevate transpordiliikidega, kaugus kodust või töökohast, personaaltreeneri olemasolu jne. Kuid näiteks Pärnu on küll piisavalt väike, pääsemaks igale poole, kui aga huvi ja tahtmist on. Mind ennast võib leida nii juhendamas kui treenimas nii Tervises kui Tervise Paradiisis, spordihallis Kimberi Klubis, Hedon Spas kui ka lähitulevikuses Pauluse Spordihallis ja aegajalt isegi 100km kaugusel Paide linnas E-Piima Spordihallis. Kui on huvi personaaltreeningu vastu või soovid niisama nõu, siis kirjuta-joonista või astu klubis ligi ning räägime!

Treeni targalt!

Comments

comments

© 2009 - 2016 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2017 All rights reserved Frontier Theme