TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Lihasmassi kasvatamine

See on ilmselt teema, mis pakub huvi paljudele meestele. Naiste suust olen vastupidi kuulnud lauseid a la „ Ei mina taha suurte raskustega trenni teha, äkki lähen veel liiga lihasesse“ jne, kõik sellises laadis. Inimestel on kujunenud arusaam, et lähed käid paar – kolm kuud jõusaalis ja voilaa! – ongi olemas muskulatuurne ja Antiik – Kreeka skulptuurilaadne keha.

Ahh, oleks see vaid kõik nii lihtne, mis siis viga. Siis oleks meie tänavad täis treenitud kehadega mehi ja naisi ning pakse ja ülekaalulisi kodanikke peaaegu polekski. Ja neid siis saaks nimetada hüperlaiskadeks, kuna on ju nii lihtne saavutada oma unelmate vorm :). Aga see selleks …

Kvaliteetne lihasmass

Mida siis peaks tegema inimene, kes soovib juurde saada (kasvatada) omale kvaliteetset lihasmassi?  Vastus sellele on suhteliselt lihtne – sea korda oma toitumine, hakka käima trennis (eelkõige jõusaalis), unusta alkohol ja poole öö või hommikuni kestvad peod, puhka korralikult ning olemas ta ongi. Kuidas kellelgi, kuid esimesed nähtavad tulemused suurenenud lihasmassi osas võivad Sind üllatada juba 3 … 4 kuu möödudes. Jõu juurdekasvu märkad Sa muidugi juba varem …

Üks allikas on öelnud järgmist (olen siin välja toonud vaid osad ütlemised, neid on oluliselt rohkem ehk 80 ja nad puudutavad küll kulturismi, kuid kogu kulturismi olemus ongi rajatud ju lihasmassile ja ideaalsete proportsioonide saavutamisele):

·    Tähtis pole mitte ainult magamine, vaid ka selle kvaliteet;
·    Keha arendamine oma ideaalide suunas on nagu pikk reis; kui sa kiindunult ja vankumatult mööda oma marsruuti kõnnid, siis jõuad oma eesmärkideni ja lõpetad ükskord selle reisi;
·    Ärge laske oma ihadel/isudel/näljal dikteerida seda, mida sööte. Meie “aju” on kaval “trikitaja” ja manipuleerib meiega üsna tihti! Sööge seda, mida vajab teie keha, mitte teie ise!
·    Ära võrdle ennast teistega, võrdle ennast endaga!
·    Märkimisväärse lihasmassi kasvatamine võtab palju aega, nõuab kannatust, pühendumist, enesedistsipliini ja palju palju rasket tööd;
·    Perekond, karjäär ja haridus peaks olema “korras” ning tähtsuselt oma keha arendamisega seostuvatest harrastustest eespool. Sellisel juhul nad täiendavad sinu treeningutega seonduvaid püüdlusi;
·    Et olla parim, pead palju ennast harima, lugema ja proovima panna õpitut praktikasse;
·    Vabandused, vabandused ja veelkord vabandused – hakka juba treenima!
·    Hea treeninplaan ja hästi ülesehitatud treeningud ei kompenseeri halbu toitumisharjumusi;
·    Treeni targalt, mitte kõvasti;
·    Püüdle alati perfektse füüsise ja perfektsuse poole. Kuigi sa selleni kunagi ei jõua, see on sellegipoolest arengu ja edu võti;
·    Loe kõikvõimalikku treeningutega seonduvat kirjandust, mida vähegi kätte saad!
·    Ole vait ja kuula. Mõnikord on vagusiolemine, isegi siis, kui te seda ei taha, parim variant. See päästab teid “lolli osasse” jäämisest;

Kui tahad kõiki neid tarkuseteri lugeda originaalkeeles, siis palun klikka siia.

Jõusaalis või kodus?

Kuidagi märkamatult sai üle libisetud jõusaaliteemale, mis ongi mu tegelik lemmik ning millega ma ka igapäevaselt tegelen. Samas tuleb aga taaskord tõdeda, et ilma korralike vahenditeta (loe: raskusteta) lihasmassi ei kasvata ka. Ehk siis Sul võib kodus ju kuurinurgas olla paar paari hantleid, kusagil küüniall ka kang paari kettaga ning aidaukse piitade vahel ka lõuatõmbamiseks üks kang, kuid mõne aja möödudes on selge – sellest jääb väheks ning tuleb midagi muud ette võtta.

Lisaks on kodus treenimisel paari positiivse teguri (trennikoha lähedus, ajakava planeerimisel suurem paindlikkus) ka mitmed negatiivsed mõjurid, millest eelkõige võiks nimetada raudvara (vahendid) mittepiisavust mingi perioodi möödudes, raskust ennast motiveerida (lapsed vahivad ammulsui pealt, köögist tulevad toidulõhnad, torisev ämm) jne jne. Seega – kui ikkagi tahad arendada ja kasvatada lihamassi, siis kott selga ja lähimasse jõusaali!

Järgmistes postitustes vaatame, millest oleneb lihastreeningu mõju, millised on lihastreeningul tehtavad põhilised vead ning muud olulist, millega tuleb jõutreeningutel arvestada.

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

2 Comments

Add a Comment
  1. Tere

    Ega ma pole öelnudki, et EI SAA kodus lihast kasvatada, kuid kui eesmärgid on tõsisemad ja suuremad, siis jääb kodustest vahenditest tihti paraku tõesti napiks. Ja mis puudutab jõusaalibisnist, siis tõsi – 2010 aasta märtsis, mil see artikkel sai kirjutatud, olin ma VEEL seotud oma isikliku jõusaaliga, seega – miks mitte siis jõusaalidele reklaami teha!

    Edukat sportimist soovides,
    Raivo

  2. Ma ei ole nõus, et ainult jõusaalis saab lihaseid kasvatada. Ilmselt on artikli kirjutaja kuidagi jõusaalibisnisega seotud, nagu enamik nn fitnessi-saite internetis, mis promovad kõikvõimalikke kalleid jõusaali-liikmelisust ja küsitava väärtusega toidulisandeid. Kodus saab samu tulemusi saavutada, võibolla on see vaevarohkem ja nõuab rohkem eneseületamist, aga aaastate JÄRJEKINDLA treenimisega saab täiesti arvestatavaid tulemusi saavutada. Võin seda öelda nii oma kogemusest kui ka mõnedest näidetest internetis, näiteks youtube kasutaja scooby1961, kes on aastakümneid peamiselt oma vahenditega suurepärase figuuri saavutanud.

    Enamikele lihasgruppidele saab hasrjutuskava luua, kui sul on kodus vaid paar vahetatavate ketastega hantleid, lõuatõmbepuu ja kang. Need võivad olla vabalt ka kasutatud peast ostetud. Peamine on elementaarteadmised füsioloogiast, toitumisest ja rezhiimi tähtsusest.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme