TREENITARGALT.EE

Näe hea välja ja ela täisväärtuslikku elu

Toitumis-ja/või treeningkava

Toitumis-ja/või treeningkava

Mittesöödavad preemiad eduka kaalulangetamise puhul

Thai-Massage-foot_massage4Kaalulangetus võib Sulle sageli tunduda kui üks pikk, lõputu ja kohati ka mõttetu teekond uhkete ja kõrgelennuliste eesmärkidega, milleni jõudmine võtab aega terve igaviku. Oled Sa vahel nii tundnud?

Sageli seavad inimesed omale (üli)suured eesmärgid kaotada kaalu näiteks 30, 40 või ka 50kg võrra, milleni jõudmine võtab aga aega kuid, kui mitte ka aastaid. Nii pika perioodi jooksul on üsna lihtne kaotada silmist see õige siht, sest Grand Prix ehk Suur Auhind oluliselt kergenenud ja salenenud Uue Mina näol on kusagil määramatus kauguses, udus ning käeulatusest väljas. Samas on kõik õige – unistama peabki suurelt!

Eelnevast johtuvalt on ülimalt oluline seada omale väiksemad, kiiremini saavutatavad ning kättesaadavamad eesmärgid. Need pisemad vahefinišid teenivad vaid ühte eesmärki – aidata Sul jõuda Sinu ülima saavutuseni, Suure Eesmärgini. Ütleme siis lihtsamalt nii, et kui Sa oled omale võtnud sihiks langetada aastaga kehakaalu ca 25kg võrra, siis Sinu pisemateks eesmärkideks võiks olla iganädalane kaalukaotus 500g võrra. Tundub nagu teostatavam, või mis?

Iga kord, kui oled oma pisema vahe-eesmärgi täitnud (miinus 500g nädalas), premeeri ennast millegagi – see aitab Sul püsida kursil ning jätkata oma teekonda. Kuid siin on asjal väike konks juures – mitte ALATI ära vali SÖÖDAVAT preemiat või auhinda! Saan aru, et kui oled tubli, tahaksid Sa vähemalt kord nädalas lubada endale midagi, millest terve nädala jooksul oled pidanud loobuma. Ok, võid seda teha, mõistuse piires muidugi, sest tegelikult pole ÜKSKI toit keelatud, kuid on ka teisi teid ja vahendeid iseenda tunnustamiseks. Eriti veel siis, kui tunned, et ei suuda ahvatlusele vastu panna ning võid sattuda taas tagasi sellele nn „libedale teele“, sõltuvusse kõigest heast ja paksukstegevast.

Tegelikult võid Sa ju ise paika panna, kui tihti Sa omale midagi lubad ja kui suurelt – kõik on kinni Sinus ja muidugi ka Su rahakotis. Missugused võiksid siis olla mittesöödavad ja ehk ka motiveerivad vaheauhinnad?

  • Osta omale midagi riietepoest (numbrilised näitajad on ju vähenenud).
  • Külasta ilusalongi, massaaži, juuksurit.
  • Osta uus raamat, tänapäeval kõlbab ehk ka CD-plaat, mõni film/DVD.
  • Lõbutse ehk siis leia mingi tegevus oma kodukandis – külasta muuseumit, mine kinno, spordi – või kultuuriüritusele jne
  • Soeta koju mingi uus vidin, kasvõi uus grill või aurutaja veel paremate ja tervislikumate toitude valmistamiseks.
  • Võta midagi ette koos sõbraga või „saatusekaaslasega“ –  isegi koos jalutamine või kepikõnd/rattasõit on juba vaheldus, lisaks ka veel kerge treening.

Ühesõnaga – tee midagi, mis Sulle meeldib teha, kuid mille jaoks pole Sa pikka aega mahti saanud. Kaalulangetus, nau öeldud, ei pea olema pikk, tüütu ja igav protsess ilma mingisuguste preemiate ja auhindadeta.

Missugused on olnud Sinu lemmikud mittesöödavad preemiad? Oled Sa neid omale üldse lubanud väiksemate või suuremate eesmärkide täitmise puhul? Võid soovi korral jagada oma kogemusi teistega kas otse siin blogis või Treenitargalt.ee Facebooki lehel – abiks kõigile!

Comments

comments

© 2009 - 2018 TREENITARGALT.EE All rights reserved.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

code

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

TREENITARGALT.EE © 2009-2018 All rights reserved Frontier Theme